Blog Information
Greetings from outerspace. Welcome to my universe
Read first ! Now, you've stumbled upon my universe, follow my rules, the navigations are the headers.
Click very image to navigate.
Do not alter removing the credit!
Follow this, and you'll be safe... or, i'm sure you dont want to know.
Baozi's letter for Hana's Birthday with translation
Sunday, June 12, 2016 | 3:41 AM | 0 letters
PS: THIS IS SO DAMN CUTE AND SWEET GOSH JUST GET MARRIED ALREADY AND LIVE HAPPILY EVER AFTER 



TO:世界上我最爱的萌萌
这是我第一次给你写信,很抱歉在一起五年第一次写信。生日快乐!
五年前的我遇到你时,大概一定不会想到你会彻底改变我的世界,并且就这样的出现在我之后所有的生命里,谢谢你这五年来你和你带来的一切。
我现在还记得第一次见到你时,17岁的你毫无征兆的走进了我的世界,可爱而腼腆。刚开始害羞的不和我说话,笨拙的打招呼,在路上也保持着一小段距离,却又和我开心的聊到深夜。第一次一起cosplay,我坐在你对面,你帮我化妆,我的眼里只有你,你的眼里都是我。你一笔一笔的画,我仔仔细细的看,然后一起腼腆的笑着。我出的伊达政宗,你出的真田幸村,我第一次发现我可以这么帅~紧张的准备一切妥当,一起去活动,我还记得起2011年上海夏天的温度,我疯狂的出汗,你轻轻的帮我擦着。我们穿梭在各色各样的人群中,你把我介绍给你的各个朋友。一个回头,在人群里拉着你的手,五年里再也没有放开。
说起在一起的日子,我们一直翻不出到底是哪天算是我们正式的纪念日,我们彼此纠结了很久,终于还是在一起了。那是在你家,我睡在你的上铺,你睡在下铺,你会爬到我头边上等着我凑上来笨拙的亲你,第一次两个人一起出去吃饭,还是害羞啊,回来的路上你也会趁没人的时候牵起我的手。
然后,我们就开始了长达3年的异地,一开始没有高铁,手头也不宽裕,你总是坐5个小时的大巴来常州见我,我总是提前在出站口巴巴的等着,然后接过你的行李,一起去学校旁边的酒店。也有过几次我来杭州找你,一起逛街,吃饭,或者只是腻在酒店。每次假期结束你都不想回家,也没少为这些事情吵过,闹过,虽然大多数情况你都乖乖回家,偶尔我架不住让你多留一天,你又想尽办法编理由搪塞你妈妈。我已经不记得为什么总是你来找我,想想非常愧疚,让你一个人在路上奔波了那么多次,还好现在终于结束了那段漫长的时间。
再后来我们终于开始了第一次同居,我大学对面很旧的小房子,我兴奋的置办一切,贴了新墙纸,准备小家具,锅碗瓢盆终于像一个家。再也不用每次都在酒店匆匆见面,你也更有了留下来的借口,开始了常住。我每天去上课,中午带回午饭,下午没课就一起去逛逛街,看个电影,虽然还是拮据,可是想想意外温馨。我们养了第一只猫,紧接着又有了第二只,我们的小金库也渐渐宽裕,我也想要给你更好的生活,筹备起了第二个家。
然后就终于开始了我们出国前最开心的时光,也是你精彩挂念的日子。换了新家,三室两厅,宽敞又舒服,你开始了真正的常住,我也记不得你用什么理由一直呆在常州了,反正记得几乎每个月大半时间都一起。我们的小家慢慢变大,有了5个猫,都是你最爱的宝宝,常有朋友来聚聚住住玩玩,我们一起在那里度过了两年时间,以及无数无数美好的回忆。虽然日子一天一天过,还是有各种压力让我们不得不开始考虑之后的打算。
我们互相和家里说好出国事宜,开始了像私奔一样的生活,可是重新在一个国家开始,并没有那么简单。我们面临第一次长时间分开,因为你要提前去新加坡上课,我要留在国内准备大学毕业事宜,我们不得不分开3个月时间,没想到时间那么难熬,就算每个月我都飞去见你,还是想你。也让你单独在国外过了没有我的生日,至今愧疚。好像又开始了漫长的异地,偶尔视频,你说说你在新加坡的各种新生活,我给你看看你的五个宝宝在家里吃喝打闹。
再后来,我们终于开始了新加坡的生活,一切重新开始,很拼很辛苦,全部都是新的挑战,但是每天睁开眼睛就是你,没有什么更让我开心的。你偶尔会想念国内的日子,每天无忧无虑,开开心心,还有你的猫宝宝们,都让你非常挂念,你也重新回到学校生活,各种压力也常常影响你的心情。真的,这一年半非常多不容易,我们一直在努力的解决一件又一件难关,庞大的开销,升学的选择,各种机遇和困惑。还好都有你在身边,我们也渐渐习惯了这样高强度的生活,也慢慢有了自己的存款,可以生活的更加轻松,也开始为我们的未来筹划一切。
终于等来了长假,我也忙完研究生毕业的事宜,第一次蜜月旅行也终于搬上日程,一起选航班,选酒店,选衣服,收拾行李。这是我们第一次出国不是去参加活动,期待许久,每一天都有很多让我回忆的甜蜜,吹着海风,踩踩海浪,真的就不想走了,说好下次再去!
终于写到了这里,这是我帮你过的第六个生日,在写这封信时太多回忆涌出让我不知从何写起,我爱你,有太多想要说的话也抵不过这三个字,这一路以来真的有太多太多的不容易,我也一直非常庆幸我们的每一个决定让我们可以磕磕碰碰的走过五年,未来的10年,20年,30年都希望你能开开心心,之后的所有时间我会一直陪着你,一辈子,不分开。爱你。



Translation credit thanks to Emily Hatake

to: the cutie that i love the most in the world 

This is my first time writing you a letter, and i’m sorry that this is the first even though we’ve been together for five years. Happy birthday! 

When the me five years ago first met you, i probably didn’t think you would change my world, or stay in the rest of my life, thank you for all of what you bought to me in the five years. 

I still remember the first time i met you, the seventeen year old you who suddenly walked into my world, you were cute and very shy. In fact, you were so shy that you could not talk to me in the beginning, and only greeted me awkwardly. You even kept a small distance when we walk together, yet, you always seem happy to chat to me and our chats always go late into the night. 

The first time we cosplayed together, I was sitting across from you, you were helping me with my makeup, my eyes only had you in it, and your eyes only had mine. You carefully drew one line by one line (metaphor for putting on makeup) and shyly smiled. I cosplayed date masamune and you cosplayed sand yukimura. I found out for the first time that i can be this handsome. After the nervous preparations, we went for the convention. I still remember the 2011 shanghai summer heat, i was sweating like crazy, and you wiped it off gently for me. As we go through different crowds of people, you introduced me to your friends. As i hold onto your hands in the crowd, i didn’t let go of that hand for another five years. (YO I LOVE THIS LINE) 

When we talk about the day we first go together, we can never figure out which day exactly can be our anniversary, we argued a long time over this, but we’re still together. 

When i’m at your house, i sleep on the top bunk and you sleep at the bottom, you’ll climb next to my head to wait for me to clumsily kiss you. The first time we went out to eat/date, we were so shy. On the way back, you waited until there was no one on the road to hold my hand. 

And then after that, we began our long distance relationship, where you always had to travel for 5 hours to see me. I waited for you at the station, and after i get your luggage, we go to the restaurant next to the school to eat. There were times where i came to Hang Zhou to find you instead, where we go shopping, eat or just stay at a hotel. Everytime the holiday’s over, you never want to go home, and we’ve had countless arguments over this, but you obediently went home in the end (aww). As i can’t stop you from staying for one more day, you make up lots of excuses to your mum to let you stay. I don’t remember why you always came and find me, but i always did feel very guilty that it took you so much trouble and time to come see me, thank god that this part of our journey is over. (long distance)

We then moved in together, into a very old, very little house opposite our university, i excitedly decorated. organised and renovated everything. In the end, it looked like a real home. We never have to meet at hotels in a rush anymore, and you don’t need excuses to stay anymore. Everyday, when i have lessons at the uni, i bring back lunch during lunch break, and afterwards, if we have no class, we’d go shopping, watch movies. Even though this isn’t the most expensive of dates, but thinking of it makes me feel warm and loved. 

We then had our first cat, and then came a second. Our money savings were also growing, i wanted to give you a better life, so i got ready to buy a second house. 

Then came the happiest period before we went out the country. We changed houses, it was very big and comfortable. I just remember being together almost all the time and our family expanded to 5 cats, they’re all your precious babies. We stayed there for 2 years, and had many beautiful memories. With the days passing quickly, we still had the pressure of thinking of our future and what we’re gonna do with it. 

We both told our families we wanted to study abroad. Starting in a new country was not easy. We faced our first time of being separated for a long time. You went to Singapore first to study, and i stayed inside the country to finish uni. It was a three month separation and i never thought that this period would be so hard to get over. Even though i flew over every month to see you, i always missed you, and you were also alone in another country, celebrating your birthday without me. We occasionally FaceTime, where you talk about your experiences in Singapore and i show you your five babies’s (Cats) activities. 

After that, we finally began our new life in Singapore together. It was a new life, of hard work and sweat and tears. It was all a new challenge for us, but as i wake up every morning and the first thing i see is you, there’s nothing that makes me happier. I occasionally miss the life back in china, where days were without trouble, where days were always happy with our cats –– this makes me very nostalgic. As you went back to school to study, the pressure of school also affected your emotions and mood. Really, this one year and a half really wasn’t easy, we always try our best to get over every obstacle. Through all those troubles and problems, i’m thankful i always had you by my side. We eventually also adapted to the harder life and began to save up money again. Life gradually became easier, and fitted into the ideal future we wanted. 

When the long holiday came, i was also busy completing the graduation procedures. Our first honeymoon trip (i think they meant a couple retreat?because they’re not married yet) was also on the calendar. We choose our airlines, hotels, clothes, packed our luggages. This was our first time out of the country that wasn’t for a anime convention. Everyday, i think back to the sweet memories of the holiday, i promise you we’ll go again!!

I’ve reached the end of the letter, and this is the 6th birthday i’ve celebrated with you, writing this letter made me nostalgic and gave me too many memories that cannot all be written. 

I love you, there are so many words i want to say that cannot surpass these three words, our journey had many troubles and obstacles and it was not easy. I always celebrate how our decisions allowed us to make it through the 5 years. In the future 10, 20, 30 years i always wish for you to be happy. I’ll follow you for the rest of time, forever, together, love you.

Labels: , , , , , , , , ,


Older Post | Newer Post